Dne 19. října se žáci 4.B zúčastnili půldenního interaktivního programu ve Václavovicích „Do lesa s lesníkem“. Cílem bylo seznámit děti s lesním ekosystémem, a jak chránit a spravovat naše lesy.
Po příjezdu do lesa byli žáci rozděleni do skupin a postupně plnili různé úkoly:
Zalesňování a semenářství
Jedním z úkolů bylo zasazení stromů. Žáci byli vybaveni sekeromotykami a sazenicemi a pod vedením lesníka se pustili do práce.
Technika měření stromů
Dalším úkolem bylo měření stromů. Žáci se dozvěděli, jak se měří obvod a výška stromů a proč je to pro lesníky důležité.
Voda v lese
Na tomto stanovišti si děti povídaly o zvěři kolem lesního rybníka, jaká je jejich role v ekosystému. Formou zábavné hry si pak vyzkoušeli tok vody.
Těžební činnost a přibližování dřeva
Na tomto stanovišti se žáci seznámili s prací lesníků a ochrannými pomůckami, které používají při práci s pilou. Mohli si vyzkoušet některé z těchto ochranných pomůcek a viděli, jak jsou důležité pro bezpečnost při práci. Nakonec se podívali, jak pracují v lese koně, což je další zajímavý pohled na práci v lese.
Kreativní dílna – práce se dřevem
Zde byla představena firma Biocel Lenzing, která se zabývá zpracováním dřeva. Žáci se dozvěděli, jakým způsobem firma využívá dřevo a jaká je její role v udržitelném lesním hospodaření.
Pod vedením učitele ze zemědělské školy si žáci sestavili lavičku, kterou po ukončení akce dovezli do školy.
Výchova mladých porostů, vyznačování těžeb v probírkách
Lesník představil žákům jejich práci a o lesním hospodářství.
Celý den strávený v lese byl pro žáky 4.B nejen poučný, ale také nesmírně zábavný. Získali nové znalosti o lesích, přírodě a udržitelnosti. Tato akce dala žákům příležitost získat hlubší porozumění a úctu k lesům a přírodě obecně. Bylo chladno s občasnými dešťovými sprškami. Děti však byly odhodlané a nechaly se deštěm a chladem odradit.